PACT OF THE HEROES

Forum Herroes

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2007-12-22 10:35:35

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

możesz nawet

Gracze często zaniedbują planety, których opiekunowie nie grali tydzień (i) lub więcej (iI)! Często są to planety porzucone we wczesnym stadium gry. Kopalnie na poziomie np. 5, 4, 2. Wydaje Ci się, że to nic? Nie prawda! Po 2 tygodniach na takiej planecie może leżeć np. 600k metalu, 400k kryształu i 200k deuteru! A planeta nie ma obrony i nie ma floty! Wystarczy wysyłać gołe transportery i zbierać surowce!

Dzieje się tak dlatego, że surowce się gromadzą, a gracze ignorują planetki (iI) i nie farmią ich regularnie!

Atakuj nawet ludzi z (iI) w sojuszach (nawet tych z Top10). Przecież taki człowiek już nie gra, nie poskarży się, jesteś 100% bezpieczny!

Offline

 

#2 2007-12-22 10:36:20

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

Dwie możliwe taktyki:
a) Skanuj planety dookoła Ciebie i szukaj takich bez obrony i bez floty. I wysyłaj na nie SAME transportery! Transporter wygra walkę (brak wroga) i przechwyci surowce. Świetny sposób na sfarmienie kogoś blisko.
b) Wybuduj recyklery bardzo szybko i szukaj w galaktyce dużych Pól Zniszczeń (PZ). Często bardzo silni gracze zostawiają gigantyczne PZ, które może zebrać początkujący! 100% zysk, bez żadnych strat

Offline

 

#3 2007-12-22 10:37:17

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

Pas Asteroidów

W Galaktyce pewnie spotkałeś sie z takim oznaczeniem planety. Pojawia sie on w przypadku poddania planety (czyt. Porzuceniu Kolonii). Pas Asteroidow utrzymuje sie od 24-48 godzin po porzuceniu planety. Podczas tego okresu, nie mozna w tym miejscu zalozyc nowej planety. Zostal on wprowadzony do walki przeciw nieuczciwym graczom, ktorzy usuwali swoje planety po przegranej walce, zeby wygrany nie mogl zebrac szczatkow Recyklerem z orbity planety. Dlatego zabezpieczono sie przed tym sposobem wprowadzajac omawiany Pas Asteroidow.

Uwaga: W czasie obecnosci pasa asteroidow, wszystkie budynki, floty i surowce pozostaja na opuszczonej planecie. Dlatego lecaca flota w kierunku pasa bedzie atakowana, jesli wroga flota/obrona jest obecna na planecie. Jednak z drugiej strony, pas asteroidów można atakować, jeśli jest tam warta zachodu liczba surowców, jednak wcześniej upewnij się, że na planecie nie ma już żadnych jednostek obronnych, bądź wyślesz taką flotę, która na pewno wygra walke.

Offline

 

#4 2007-12-22 10:39:14

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

Mięso armatnie i coś co misie lubią najbardziej
Będziesz potrzebował Mięsa Armatniego w późniejszych fazach gry, żeby zredukować swoje straty. Mięso Armatnie jak np. Lekkie Myśliwce i Małe Lasery mają tylko jeden cel: Ściągnąć wrogi atak na siebie, zdala od na prawdę drogich statków i dział.
Jeśli 100 Statków Wojennych i 900 Lekkich Myśliwców walczy przeciwko 200 Statkom Wojennym, ta 200 przegra, ponieważ nie będzie w stanie skupić się na ogniu pochodzącym od tej 100 Statków Wojennych stojących na przeciw im. 100 SW (Statków Wojennych) i 900 LM (Lekkich Myśliwców) wygra - gracz, który posłał taką flotę nawet na tym zarobił! Każdy statek w walce wybiera losowo swój cel. Jeśli masz 100 SW i 900 LM, twój wróg będzie się musiał nieźle napracować, żeby zmniejszyć liczebność mięsa armatniego i skupić się na ogniu pochodzącym z większych statków. Jedno działo plazmowe trzymane za 999 Wyrzutniami rakiet jest praktycznie nie do zestrzelenia i może być odpowiedzialne za wielkie straty, kiedy atakujesz planetę tylko Statkami Wojennymi. Działo plazmowe zestrzeli do 6 SW - jedno na rundę. Więc upewnij się, czy wróg ma mięso armatnie: Używaj statków, które mają Szybkie Działa przeciwko jego mięsu armatniemu! Na przykład jeśli ma mnóstwo Małych Laserów - Nieszczyciele są najlepszym wyjściem: Jeden niszczyciel jest w stanie zniszczyć do 10 Małych Laserów na rundę! Wyobraź sobie jak jego mięsko armatnie zamienia się w pył w ciągu 1-2 rund

Offline

 

#5 2007-12-22 10:39:46

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

Obrona
Przewagą obrony jest to, że kosztuje mniej niż statek o tej sile w walce, zniszczona obrona nie zostawia żadnych surowców na orbicie i 70% zniszonej obrony w walce jest naprawiana zaraz po jej zakończeniu. Aby zmniejszyć zyski innego gracza ze zniszczenia twojej floty, stwórz obronę: mięso armatnie i kilka dział z prawdziwego zdarzenia!
Po pierwsze: Mięsko armatnie: Wyrzutnie rakiet i małe lasery są najlepsze do tego zadania. Szanse na zestrzelenie statku Wojennego jeśli dysponujesz obroną 49 wyrzutni rakiet, spada do 2%, ale twój Staek Wojenny będzie atakował razem z obroną, zmniejszając efektywnie liczebność atakującego, bez poważnych strat, chyba że atakujący ma na prawdę dużo szczęścia. Ponieważ wyrzutnie rakiet nie zostawiają żadnych surowców na orbicie po walce - atakujący traci czas i strzela, podczas gdy twoja flota eliminuje jego flotę! Jeśli zbudujesz co najmniej 10 wyrzutni lub małych laserów na każdy twój Statek Wojenny, szansa na trafienie jednego jest poniżej 10%

Offline

 

#6 2007-12-22 10:40:25

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

Metoda "fleetsave" czyli jak ocalić swoją flotę i surowce
Nie, nie to nie znaczy, że masz używać savegame w ogame . Żeby ocalić swoją flotę, po pierwsze musisz wiedzieć, jak długo będziesz w trybie Offline. W moim przypadku to będzie 20 godzin. Wtedy, zabierasz całą swoją flotę (!RECYKLERY!), podajesz koordynaty jako miejsce docelowe. Nie klikaj DALEJ! Spójrz na Czas Trwania (odcinek). Ustaw prędkość na 10% i zobacz jak czas trwania lotu będzie się zwiększał. Zwiększaj lub zmniejszaj predkosc, dopoki czas będzie równy połowie czasu, w którym będziesz Offline. W moim przypadku, interesuje mnie czas ok. 10godz i 30 min. Jest to czas w jedną stronę, nie w obie. Kiedy czas jest ustawiony optymalnie, klikasz Dalej. Teraz musisz wydać polecenie co twoja flota ma zrobić po dotarciu na ustalone koordynaty. Ponieważ w swojej flocie masz dostępne Recyklery, masz dostępną opcje "Zbierać". Wybierasz tą opcję dla swojej floty i wypełniasz pole zasobów maksymalną ilością twoich surowców jaką może pomieścić twoja flota. Nie gra roli, że wpisujesz surowce do transportu - zostaną one zabrane przez twoją flotę. Jeśli wszystko poprawnie ustawiłeś, twoja flota powróci (z wszystkimi zachowanymi surowcami) kiedy pojawisz się Online i nie można takiej floty przechwycić. Dlaczego powinieneś ocalać swoją flotę? Prosta odpowiedź: Żeby jej nie stracić. Inni gracze chcą zagarnąć 30% surowców za które Ty zapłaciłeś. Dlatego starają się zniszczyć twoją flotę. Upewnij się, że stoisz po właściwej stronie łańcucha pokarmowego . Nawet jeśli słaby gracz cię przeskanuje, istnieje możliwość zniszczenia twojej floty przez innego gracza, który otrzyma od niego twój raport!

Offline

 

#7 2007-12-22 10:41:43

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

Najazdy w późniejszym etapie gry - mobilna flota
Kiedy juz nie ma co rabować w okolicy twojej planety i nie chcesz korzystać z pomocy księżyca i falangi sensorów z jednego prostego powodu, ponieważ jest zbyt kosztowna, zachowane miejsce na kolonię okaże się teraz bardzo ważne. Czas na kolonizację planety w nowych galaktykach: Szczególnie w galaktykach i systemach pełnych planet gotowych do najazdów i flot do zniszczenia . Upewnij się, że twoja nowa kolonia nie jest w zasięgu innej Falangi Sensorów, lub twoja flota jest wystarczająco silna na zniszczenie floty właściciela tej Falangi. Załóż kolonię w systemie, gdzie będzie dużo sąsiadów - omijaj systemy, w których są już twoi sojusznicy, nie powinieneś dzielić obszaru swoich najazdów. Po pierwsze, załóż swoją kolonię, nie ma potrzeby budowania na niej budynków. Później, będziesz mógł ją usunąć w dowolnym momencie. Potem, czekaj, po prostu przeczekaj kilka dni. Nie przemieszczaj swojej floty na tą kolonię zbyt szybko. Sprawdź, kto skanował twoją nową kolonię i też wyślij swoją sondę szpiegowską. Poprzez takie działanie, się orientujesz kto robi najazdy w tym rejonie - jeśli skanowany gracz nie stanowi dla ciebie zagrożenia - zignoruj go na początku. Później możesz sprzątnąc jego flote w odwecie za skanowanie twojej planety . Preferuję odczekać 2-3 dni. Ale jeśli jesteś już jednym z najlepszych graczy we Wszechświecie i znajdujesz się w pierwszej 25-tce, nie czekaj! Ściągnij swoją flotę na tą kolonię i zacznij niszczyć kogokolwiek zanim zdąży zareagować. Inni najeźdźcy szybko się zorientują, że ktoś lepszy od nich pojawił się w sąsiedztwie w celu zgładzenia ich flot... Jeśli nie należysz jeszcze do grupy najsilniejszych graczy, wyczekujesz, aż oni skończą, dopiero wtedy wysyłasz tam twoją flotę. Zabierz ze sobą wystarczającą ilość deuterium (!bardzo ważne!), transportowce, nie zapomnij też o Recyklerach i Sondach Szpiegowskich, będą one niedługo miały zajęcie. Transportowce są potrzebne by przewozić zobycze na główną planetę, deuterium, ponieważ nie zdobędziesz go w wystarczającej ilości, aby zapewnić mobilność swojej floty. Najeżdżaj planety tak jak to robiłeś w sąsiedztwie swojej planety: Skanuj & Najeżdzaj. Dobrą porą na dokonywanie najazdów jest 2 w nocy , ponieważ szansa na to, że gracz zaloguje się na Ogame, zdoła ocalić swoją flotę i surowce, przed przylotem twojej floty jest bardzo znikoma. Ryzyko w takim momencie jest takie, że ty stracisz mnóstwo deuteru, on niewielki procent swojej obrony.
Po tygodniu, wróć na swoją główną planetę i załóż nową kolonię w nowym miejscu... Jeśli zachowałeś dwa miejsca na kolonie, możesz mieć dwie ruchome kolonie w tym samym momencie - przemieszczaj swoją flotę z jednej kolonii do drugiej, usuwaj pierwszą i zakładaj nową.

Offline

 

#8 2007-12-22 10:42:33

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

Najazdy w późniejszym etapie gry - Falanga Czujników
W późniejszym etapie, będziesz musiał się zmierzyć z kilkoma problemami: Po pierwsze, jeśli ciężko pracowałeś, to może się okazać, że w sąsiedztwie twojej głównej planety może zabraknąć wrogich flot lub przeciwnik stosuje ocalanie floty. (stosować technikę "fleetsave", dowiesz się w następnym punkcie). Oto moment, w którym falanga sensorów wchodzi do gry i staje się bardzo użyteczna! Jest tylko jeden problem: Możesz ją tylko wybudować na księżycu. Uzyskanie księżyca może wydać się troszkę kłopotliwe: Księżyc ma szansę powstać tylko gdy flota zostaje zniszona na orbicie planety. Więc, są trzy możliwości uzyskania księżyca:
1. Ktoś zniszczył twoją flotę
2. Ktoś cię zaatakował, ale jego flota nie potrafiła oprzeć się twojej potędze
3. Zapłaciłeś komuś za atak tylko w celu uzyskania księżyca.
Za każde 100.000 surowców orbitujących na planecie, masz 1% szansy na utworzenie księżyca. Ale maksymalna szansa to 20%, bez względu ile surowców orbituje po bitwie.
Druga możliwość jest oczywiście najlepsza, ale szanse na taki atak są znikome.
Jak już się dorobisz księżyca, przewieź surowce na niego i rozpocznij budowę Stacji Księżycowej, żeby móc zbudować swoją Falangę Sensorów. Zasięg falangi sensorów jest następujący: (PoziomFalangi^2)-1 ukladow slonecznych.
Kiedy już masz swoją falangę sensorów gotową do skanowania innych planet musisz wiedzieć, że każdy skan będzie cie kosztował 5.000 deuteru, więc pamietaj o kontrolowaniu poziomu deteru na księzycu. Skan falangi sensorów wyświetla ruch flot wyruszających bądź powracających na skanowaną planetę łącznie z czasem który upłynął! Zanotuj siłę floty jej czas powrotu oraz obronę na planecie i sprawdź ile czasu potrzebuje twoja flota na lot na tą planetę.

Offline

 

#9 2008-01-09 21:35:13

GrEen BrAiN

Gość

Re: możesz nawet

Całkiem przydatny poradnik dla początkujących, ale dodam coś od siebie... fs wysłany z planety z misją zbieraj na pole zniszczeń jest widoczny na falandze więc taka opcja wykonywania fleet save'ów ma sens tylko w przypadku posiadania księżyca, jeśli księżyca się nie posiada najbezpieczniej jest wykonywać fs'y między dwoma koloniami z misja stacjonuj, ważne aby zawsze logować się przed dolotem floty bo wtedy istnieje możliwość jej zawrócenia gdyby ktoś nam ją namierzył falangą... złapanie fs'a miedzy planetami na stacjonuj również jest możliwe ale uwierzcie mi to trudne i wymagające ogromnych ilości deuteru zadanie (nawet po kilka kk, przez odświeżanie co kilka sekund falangi) i nikt nie będzie się fatygował łapać takiej floty jeśli nie będzie się mu to opłacać (flota musiałaby być duża - ok 200% lub więcej), najbezpieczniejsza metoda wykonywania fs'ów to na stacjonuj między moonami... potrzeba do tego conajmniej 2 księżyców, złapanie takiego fs'a polega na tym samym co złapanie fs'a na stacjonuj między planetami tylko dodatkowo trzeba jeszcze wcześniej zniszczyć jeden z księżyców między którymi leci flota i mieć nadzieję że obrońca nie zaloguje się i nie cofnie floty przed zniszczeniem księżyca bo wtedy już nic nie złapiemy (cofnięta flota na stacjonuj nie jest widoczna dla falangi)... pozostaje jeszcze kwestia zniszczenia księżyca co w przypadku większych moonów jest bardzo mało prawdopodobne (zależy od wielkości i liczby wysłanych GS'ów). To wszystko czyni złapanie takiego fs'a niemalże niewykonalnym, nie słyszałem o przypadku aby komuś się ta sztuka udała. Co do kolonizowania planet najlepszą metodą jest skolonizowanie i rozbudowanie planet w róznych galaktykach na pozycjach 4-6 i w późniejszym etapie zrobienie na każdej z kolonii moona, poleca się także zostawienie 1 kolonii jako tzw "wypadówki" tzn kasujemy ją kiedy chcemy i zakładamy w innym miejscu w którym akurat planujemy jakieś akcje. Ja gram inna taktyką i nie narzekam Ale to kwestia osobista... jeszcze mała poprawka odnośnie sposobów tworzenia księżyców... "zapłacić" surowcami za zrobienie moona można tylko słabszemu graczowi bo wysłanie surowców do gracza silniejszego bez wymiany handlowej to karalny push za co grozi ban na 5 dni z urlopem. Najpopoularniejsza metoda tworzenia moonów to próby moonowe. Jest tego kilka wariantów:
1) dwóch graczy umawia się ze sobą na obustronne próby moonowe na taką samą liczbę % i zbierają pola zniszczeń obok swoich planet (np. po 1667lm - 20%). W takim przypadku na planecie każdego z graczy musi być obrona lub flota wystarczająca do zestrzelenia floty atakującej
2) jeden gracz robi próbę moonową drugiemu z jego floty... banał... jeden atakuje drugiego flotą zdolna do zestrzelenia floty obrońcy, obrońca zbiera złom ze swojej floty (chociaż może go również zebrać agresor jeśli jest słabszy)
3) jeden gracz robi próbe drugiemu z własnej floty... w takim przypadku jeden gracz atakuje flotą na odpowiednią liczbę % drugiego gracza aby ten mógł swoją obroną lub flotą zestrzelić jego statki i uzyskać szansę na powstanie księżyca. W takim przypadku złom zbiera właściciel zniszczonej floty lub gracz słabszy punktowo.
Najpopularniejsza metoda to metoda nr. 2

 

#10 2008-01-19 12:36:39

delsen

Gość

Re: możesz nawet

wszyscy wychwalają fs-a. A co jeśli ma sie dobrze "zabunkrowaną" planetę i na niej parkować flote?

 

#11 2008-01-19 13:35:10

Dr Acula

Gość

Re: możesz nawet

delsen napisał:

wszyscy wychwalają fs-a. A co jeśli ma sie dobrze "zabunkrowaną" planetę i na niej parkować flote?

nigdy nie będziesz bezpieczny zawsze sie znajdzie jakiś maniak który rozwali Ci ten bunkier

 

#12 2008-01-20 10:14:14

GrEen BrAiN

Gość

Re: możesz nawet

Dokładnie tak jak powiedział Dr Acula... ufanie bunkrowi i trzymanie w nim floty to NAJGORSZA taktyka jaka tylko może być... jak uzbierasz więcej floty to pierwszy lepszy Ci ją zjedzie, a nawet jeśli będziesz miał jej mało to w końcu jakiś dobry poleci gs'ami... nigdy nie chroń floty bunkrem! Ale jest też druga strona medalu... posiadanie bunkra jest bardzo komfortowe bo (pod warunkiem jesli jest się bardzo aktywnym graczem) można w niej zostawiać mniejsze floty na ok 20% plus surowce i być bezpiecznym że nikt na to nie poleci... może się zdarzyć również tak że gdy na przykład wysiądze nam net na 2h a flota będzie w bunkrze to agresor nie będzie miał na nas wystarczających sił, a zanim zbierze skład do acs'a to neta nam włączą Dlatego gdy siedzimy w domu i na ogame akurat nie robimy nic konkretnego polecam trzymanie floty na planetach, nie na munach... nie powiedziałbym że fs jest wychwalany, fs to podstawa każdego dobrego gracza:) Z czasem jego wykonywanie wchodzi w nawyk...

 

#13 2008-01-20 17:18:23

funior

Administrator

Zarejestrowany: 2007-12-16
Posty: 127
Punktów :   

Re: możesz nawet

jest tylko jeden mały problem jeżeli nie jesteś w stanie przewidzieć mniej więcej(około 1godz) kiedy będziesz przy kompie to nawet fs ci nic nie da, tak było ze mną dwa razy i dlatego pierw się okopę jak naj mocniej się da a potem eko  i dopiero wtedy  flota

i dopiero zabawa na całego

Offline

 

#14 2008-01-20 20:08:23

Dr Acula

Gość

Re: możesz nawet

no to [proponuje Ci , jakieś 200k ld, 50k cl, i po 4/5k gaussów i plazm, obie powłoki i jakieś 100/150 przeciw rakiet i wtedy hulaj dusza piekła nie ma

...powodzenia

 

#15 2008-01-21 00:08:32

GrEen BrAiN

Gość

Re: możesz nawet

funior napisał:

jest tylko jeden mały problem jeżeli nie jesteś w stanie przewidzieć mniej więcej(około 1godz) kiedy będziesz przy kompie to nawet fs ci nic nie da, tak było ze mną dwa razy i dlatego pierw się okopę jak naj mocniej się da a potem eko  i dopiero wtedy  flota

i dopiero zabawa na całego

Nie prawda... wtedy to dopiero będą po Tobie jechać... jeśli nie możesz przewidzieć pór w których będziesz siedział na kompie to rozwiązanie jest proste... eko i TYLKO eko, żadna flota. Flota + bunkier = mieszanka wybuchowa, klima z qmplami na czyms takim piekne st robią bez strat.

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.serwer-azalia.pun.pl www.f1d.pun.pl www.ega.pun.pl www.bottleofwine.pun.pl www.vorqnaruto.pun.pl